Brīvlaiks – laiks, kad bērns var atpūsties no mācību slodzes un darīt to, kam gada laikā bieži vien trūkst gan laika, gan vietas. Viens no pieejamākajiem un efektīvākajiem veidiem, kā atklāt iekšējās spējas, ir piedalīties radošajās darbnīcās bērnu nometnē. Atšķirībā no skolas aktivitātēm, šeit radošums netiek uztverts kā pienākums, bet gan kā aizraujoša nodarbe, kuras pamatā ir intereses.
Vide, kurā var izmēģināt
Nometnē bērnam rodas iespēja eksperimentēt: zīmēt, veidot, strādāt ar papīru, audumu, dabas materiāliem, piedalīties teātra izrādēs vai muzikālos vakaros. Vairuma radošo nometņu princips ir ļaut bērniem izmēģināt pēc iespējas vairāk, bez stingrām robežām un vērtējumiem.
Svarīgi ir tas, ka neviens šeit negaida “pareizo” rezultātu – svarīgs ir pats process. Šāda pieeja palīdz bērnam justies pārliecinātam, ieinteresētam par sevi un savām spējām.
Nav obligāti – tā ir galvenā priekšrocība
Bērni pēc savas brīvas gribas iesaistās radošās aktivitātēs. Tas sniedz plašumu patstāvīgai izvēlei: šodien viņš vēlas izgatavot pastkarti draugam, rīt – uzstāties mini izrādē, bet aiznākamajā dienā – vienkārši vērot. Šī līdzdalība pēc saviem noteikumiem veicina cieņu pret savām vēlmēm un palīdz attīstīt iniciatīvu un radošumu.
Komandas darbs caur radošumu
Daudzās meistarklasēs ir paredzēta grupu dalība: nometnes stūra dekorēšana, kopīga stenda sagatavošana, īsfilmas uzņemšana, tematiskās dienas kostīmu veidošana. Veicot šādus uzdevumus, bērni iemācās sadarboties, dalīties idejās, uzklausīt citus un vienoties. Tas ne tikai attīsta kreativitāti, bet arī palīdz socializēties.
Bez spiediena, bet ar rezultātu
Pat ja bērns neuzskata sevi par “radošu”, nometnē viņam ir iespēja atvērties negaidītos veidos. Viņš pirmo reizi var izmēģināt sevi kā vadītāju, mākslinieku vai scenāristu Šādi atklājumi bieži kļūst par pamatu jauniem hobijiem jau ārpus nometnes.